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// This file is part of the Herezh++ application.
//
// The finite element software Herezh++ is dedicated to the field
// of mechanics for large transformations of solid structures.
// It is developed by Gérard Rio (APP: IDDN.FR.010.0106078.000.R.P.2006.035.20600)
// INSTITUT DE RECHERCHE DUPUY DE LÔME (IRDL) <https://www.irdl.fr/>.
//
// Herezh++ is distributed under GPL 3 license ou ultérieure.
//
// Copyright (C) 1997-2021 Université Bretagne Sud (France)
// AUTHOR : Gérard Rio
// E-MAIL : gerardrio56@free.fr
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// This program is free software: you can redistribute it and/or modify
// it under the terms of the GNU General Public License as published by
// the Free Software Foundation, either version 3 of the License,
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// but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty
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// See the GNU General Public License for more details.
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// You should have received a copy of the GNU General Public License
// along with this program. If not, see <https://www.gnu.org/licenses/>.
//
// For more information, please consult: <https://herezh.irdl.fr/>.
// définition d'un tableau de réel de dimension quelconque. Dans le cas ou la dimension est comprise
// entre 1 et 20, on utilise des listes de réels pour allouer de la mémoire et pour la désallouer, ce qui
// permet d'être beaucoup plus rapide que l'opérateur classique new.
// la construstion de la classe s'appuit sur une spécialisation d'une classe template.
#include "Tableau_double.h"
// Constructeur fonction de la taille du tableau
Tableau_double::Tableau_double (int nb)
{
#ifdef MISE_AU_POINT
if ( nb<0 )
// cas ou la taille selectionnee est negative
{ cout << "\nErreur : taille invalide !\n";
cout << "Tableau_double::Tableau_double(int ) \n";
Sortie(1);
};
#endif
if ( nb!=0 )
{ taille=nb;
switch (nb)
{/* case 1 :
iapointe = new Reel1Pointe();
t = & (*(((Reel1Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; // initialisation
break;
case 2 :
iapointe = new Reel2Pointe();
t = (*(((Reel2Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[2] = defaut; // initialisation
break;
case 3 :
iapointe = new Reel3Pointe();
t = (*(((Reel3Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[1] = defaut; t[2] = defaut; // initialisation
break;*/
case 4 :
iapointe = new Reel4Pointe();
Reel4Pointe* toto = (Reel4Pointe*)iapointe;
t = (*(((Reel4Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = 1; t[1] = 2; t[2] = 3; t[3] = 4;// initialisation
break;
/* case 5 :
iapointe = new Reel5Pointe();
t = (*(((Reel5Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[1] = defaut; t[2] = defaut; t[3] = defaut;
t[4] = defaut;// initialisation
break;
case 6 :
iapointe = new Reel6Pointe();
t = (*(((Reel6Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[1] = defaut; t[2] = defaut; t[3] = defaut;
t[4] = defaut;t[5] = defaut;// initialisation
break;
case 7 :
iapointe = new Reel7Pointe();
t = (*(((Reel7Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[1] = defaut; t[2] = defaut; t[3] = defaut;
t[4] = defaut;t[5] = defaut;t[6] = defaut;// initialisation
break;
case 8 :
iapointe = new Reel8Pointe();
t = (*(((Reel8Pointe*)iapointe)->ipointe)).donnees;
t[0] = defaut; t[1] = defaut; t[2] =
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