// FICHIER : Coordonnee.cp // CLASSE : Coordonnee // This file is part of the Herezh++ application. // // The finite element software Herezh++ is dedicated to the field // of mechanics for large transformations of solid structures. // It is developed by Gérard Rio (APP: IDDN.FR.010.0106078.000.R.P.2006.035.20600) // INSTITUT DE RECHERCHE DUPUY DE LÔME (IRDL) . // // Herezh++ is distributed under GPL 3 license ou ultérieure. // // Copyright (C) 1997-2021 Université Bretagne Sud (France) // AUTHOR : Gérard Rio // E-MAIL : gerardrio56@free.fr // // This program is free software: you can redistribute it and/or modify // it under the terms of the GNU General Public License as published by // the Free Software Foundation, either version 3 of the License, // or (at your option) any later version. // // This program is distributed in the hope that it will be useful, // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty // of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. // See the GNU General Public License for more details. // // You should have received a copy of the GNU General Public License // along with this program. If not, see . // // For more information, please consult: . // relative uniquement aux méthodes qui ne sont pas en include ////#include "Debug.h" # include using namespace std; //introduces namespace std #include #include "Sortie.h" #include "ConstMath.h" #include "MathUtil.h" #include #include "ParaGlob.h" #include "Coordonnee.h" #include "Vecteur.h" //// Constructeur fonction d'un vecteur qui doit avoir une dim = 1 ou 2 ou 3 //Coordonnee::Coordonnee ( const Vecteur& vec) : // dim ((short) vec.Taille()),memoire(true) // { // #ifdef MISE_AU_POINT // if ((vec.Taille() !=1) && (vec.Taille() !=2) && (vec.Taille() !=3)) // { cout << "\n erreur,pour convertir un vecteur en coordonnee il faut que sa " // << "dimension soit 1 ou 2 ou 3, ici elle est : " << vec.Taille() // << "\nCoordonnee::Coordonnee (Vecteur& vec)" << endl; // Sortie (1); // } // #endif // coord=new double [dim]; // // copie des coordonnees // switch (dim) // {case 3: coord[2]=vec(3); // case 2: coord[1]=vec(2); // case 1: coord[0]=vec(1); // }; //// for (int i=0;i