Herezh_dev/tenseurs_mai99/Coordonnees/Coordonnee_2.cc

129 lines
3.9 KiB
C++
Raw Normal View History

// FICHIER : Coordonnee.cp
// CLASSE : Coordonnee
// This file is part of the Herezh++ application.
//
// The finite element software Herezh++ is dedicated to the field
// of mechanics for large transformations of solid structures.
// It is developed by Gérard Rio (APP: IDDN.FR.010.0106078.000.R.P.2006.035.20600)
// INSTITUT DE RECHERCHE DUPUY DE LÔME (IRDL) <https://www.irdl.fr/>.
//
// Herezh++ is distributed under GPL 3 license ou ultérieure.
//
2023-05-03 17:23:49 +02:00
// Copyright (C) 1997-2022 Université Bretagne Sud (France)
// AUTHOR : Gérard Rio
// E-MAIL : gerardrio56@free.fr
//
// This program is free software: you can redistribute it and/or modify
// it under the terms of the GNU General Public License as published by
// the Free Software Foundation, either version 3 of the License,
// or (at your option) any later version.
//
// This program is distributed in the hope that it will be useful,
// but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty
// of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
// See the GNU General Public License for more details.
//
// You should have received a copy of the GNU General Public License
// along with this program. If not, see <https://www.gnu.org/licenses/>.
//
// For more information, please consult: <https://herezh.irdl.fr/>.
// relative uniquement aux méthodes qui ne sont pas en include
////#include "Debug.h"
# include <iostream>
using namespace std; //introduces namespace std
#include <stdlib.h>
#include "Sortie.h"
#include "ConstMath.h"
#include "MathUtil.h"
#include <iomanip>
#include "ParaGlob.h"
#include "Coordonnee.h"
#include "Vecteur.h"
//// Constructeur fonction d'un vecteur qui doit avoir une dim = 1 ou 2 ou 3
//Coordonnee::Coordonnee ( const Vecteur& vec) :
// dim ((short) vec.Taille()),memoire(true)
// {
// #ifdef MISE_AU_POINT
// if ((vec.Taille() !=1) && (vec.Taille() !=2) && (vec.Taille() !=3))
// { cout << "\n erreur,pour convertir un vecteur en coordonnee il faut que sa "
// << "dimension soit 1 ou 2 ou 3, ici elle est : " << vec.Taille()
// << "\nCoordonnee::Coordonnee (Vecteur& vec)" << endl;
// Sortie (1);
// }
// #endif
// coord=new double [dim];
// // copie des coordonnees
// switch (dim)
// {case 3: coord[2]=vec(3);
// case 2: coord[1]=vec(2);
// case 1: coord[0]=vec(1);
// };
//// for (int i=0;i<dim;i++)
//// coord[i]=vec(i+1);
// };
//// Surcharge de l'operateur = avec un vecteur
//Coordonnee& Coordonnee::operator= ( const Vecteur& c)
////Coordonnee& Coordonnee::Egale_vecteur ( const Vecteur& c)
// { int dimc = c.Taille();
// if (dim == dimc )
// { switch (dim)
// {case 3: coord[2]=c(3);
// case 2: coord[1]=c(2);
// case 1: coord[0]=c(1);
// case 0: Libere();
// };
//// for (int i=0;i<dim;i++)
//// coord[i]=c(i+1);
// return (*this);
// }
// if ( dimc == 0 )
// Libere();
// else
// {
// #ifdef MISE_AU_POINT
// if (dim != 0)
// { cout << "\n attention, on change la dimension du point !!!"
// << " Coordonnee::operator= ( const Vecteur& c) " << endl;
// }
// if ((dimc != 1) && (dimc != 2) && (dimc != 3))
// { cout << "\n erreur, la dimension du vecteur doit etre comprise entre 1 et 3 ! ";
// cout << "\n dim vecteur = " << dimc ;
// cout << "\nCoordonnee::operator= (const Vecteur& c) " << endl;
// Sortie(1);
// }
// #endif
// Libere();
// dim=(short) dimc;
// coord=new double [dim];
// switch (dim)
// {case 3: coord[2]=c(3);
// case 2: coord[1]=c(2);
// case 1: coord[0]=c(1);
// };
//// for (int i=0;i<dim;i++)
//// coord[i]=c(i+1);
// }
// return (*this);
//};
//
// création d'un Vecteur équivalent
Vecteur Coordonnee::Vect() const
{ return Vecteur(dim,coord);};